انجام تست تنفس

Home » انجام تست تنفس
انجام تست تنفس2020-07-06T04:54:50+00:00

اسپیرومتری روشی است که به صورت پاراکلینیکال جهت کشف نارسایی های ریوی استفاده می شود. امروزه اسپیرومتری مهمترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین آزمون جهت بررسی عملکرد ریه است.

اهداف اسپیرومتری :

1) ارزیابی فعالیت پایه ریه ( افرادی که قرار است در مشاغلی شروع به کار کنند که با مواد آسیب رساننده به ریه سر و کار خواهند داشت، بهتر است قبل از استخدام و شروع به کار مطالعه اسپیرومتری به صورت پایه انجام شود.)

2) به عنوان تست غربال گری و تشخیص زودرس بیماریهای ریه که فاقد علائم بارز می باشند.

3) پیگیری برخی از بیماریها و پاسخ آنها به درمان.

4) در بررسی بیماران مبتلا به سرفه مزمن، تنگی نفس یا رادیوگرافی غیر طبیعی از قفسه سینه.

5) ارزیابی کلی شدت بیماریهای انسدادی و تحدیدی ریه.

6) بررسی پاسخ بیمار به داروهای گشاد کننده برونش.

7) پیش بینی ریسک اعمال جراحی.

8) تعیین ناتوانی تنفسی در بیماریهای شغلی.

9) ارزیابی ریسک اعمال جراحی.

تماس بگیرید

اگر به دنبال متخصص بیماری های داخلی میگردید...

با مطب دکتر مژده مقدسی متخصص بیماری های داخلی تماس بگیرید
تماس بگیرید

مقالات مربوط به اسپیرومتری

هر آنچه که باید درباره ویروس کرونا و دیابت بدانید

By |فوریه 22nd, 2021|Categories: مقالات بیماریهای تنفسی, مقالات دیابت, مقالات عمومی پزشکی|Tags: , , , , , , , , , , , , |

دلیل این که افراد دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت ویروسی مانند آنفولانزا، ذات‌الریه و امروزه کووید ۱۹ یا کرونا قرار می ‌گیرند چیست؟ کرونا و دیابت نوع یک

عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی

By |نوامبر 29th, 2020|Categories: مقالات بیماریهای تنفسی, مقالات عمومی پزشکی|Tags: , , , , , , , , , , , |

سرماخوردگی از شناخته ‌شده ‌ترین عفونت حاد دستگاه تنفسی است. از دیگرعفونت دستگاه تنفسی سینوزیت، فارنژیت، اپی گلوتیت و برونشیت است. درمان عفونت دستگاه تنفسی

تست اسپیرومتری چیست و چه کسانی نیاز به تست تنفس دارند؟

By |اکتبر 22nd, 2020|Categories: مقالات بیماریهای تنفسی, مقالات عمومی پزشکی|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

تست اسپیرومتری برای ارزیابی عملکرد ریه‌ و بررسی سطح سلامت آن انجام می‌شود.از اسپیرومتری برای تشخیص بیماری‌ آسم، تنگی نفس، بیماری انسداد ریه استفاده میشود

روش ­های کنترل و درمان فشارخون بالا

By |اکتبر 18th, 2020|Categories: مقالات بیماریهای قلبی, مقالات بیماریهای کلیوی, مقالات عمومی پزشکی, مقالات فشار خون|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

هایپرتنشن یا فشارخون بالا یک بیماری شایع است که موجب بروز سکته­ مغزی،سکته­ قلبی،نارسایی قلبی یا بیماری ­کلیوی می­شود.هدف از درمان فشارخون، کنترل فشارخون است

آشنایی با دارو های فشار خون بالا

By |اکتبر 12th, 2020|Categories: مقالات بیماریهای قلبی, مقالات بیماریهای کلیوی, مقالات عمومی پزشکی, مقالات فشار خون|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , |

دارویی که به‌عنوان دارو های ضد فشار خون بالا شناخته‌ شده‌اند، فشار خون بالا را درمان نمی­ کنند، بلکه تنها کمک می­ کنند فشار خون تا اندازه­ نرمال، کاهش یابد.